Blog

Bereik succes op Youtube

Bereik succes op Youtube
Wist je dat YouTube eigenlijk de op een na grootste zoekmachine van het internet is?
Naast de functie van het delen van video’s heeft het ook een sociale factor. Maar ook verschaft het je veel informatie. Via deze weg kun je nieuwe klanten kennis laten maken met jouw diensten of producten. Voor de mensen die niet van tekst lezen houden is het kijken van een video de ideale oplossing. Ruim 70% van de gebruikers van YouTube bekijkt juist de video’s die worden aanbevolen of welke hoog ranken. Google is mede eigenaar van YouTube en daardoor zie je steeds meer video’s ook hoog in de zoekmachine verschijnen.
De op een na grootste  zoekmachine op het internet is YouTube.
Dit video kanaal bied vele mogelijkheden voor jouw onderneming.

Hoe werkt YouTube en wat draagt het bij?
Eigenlijk kun je YouTube vergelijken met zoekmachines zoals Google of Bing. Je typt namelijk in wat je wil gaan bekijken en dat resultaat komt er dan ook uit. Met de juiste zoekwoorden kun je jouw doelgroep dus ook bereiken op YouTube. Ook hashtags dragen bij aan de vindbaarheid van een video. De video’s die het meeste bekeken worden komen hoger in de resultaten te staan. Je moet wel opletten dat je minimaal 30 seconden de aandacht van je kijker vast houd. Zo kun je betere SEO prestaties halen. Daarnaast word er ook gekeken naar het aantal abonnees. Als je hier fans van maakt zul je snel meer abonnees gaan krijgen. En dit zorgt er voor dat jouw bedrijf beter gevonden word. Ook reacties dragen bij aan de waarde van jouw video. Motiveer de gebruikers dus om een positieve feedback te geven.

YouTube Trends zoeken via Google
Omdat Youtube onderdeel is van Google bied het Google trends platform ook goede inzichten voor dit video kanaal. Je kunt met deze tool dus achterhalen welke woorden of zinnen scoren onder het publiek. Ook voorzie je welke trends blijvend zijn en welke maar tijdelijk. Zo kun je dit verwereken in de basis gegevens van je video. Dit werkt via hetzelfde principe als een meta omschrijving en pagina titel. Verwerk je zoekwoorden goed erin en je word gevonden!
Een eerste indruk kun je immers niet overdoen. Vergeet dus niet de zoekwoorden of zinnen in de titel en meta omschrijving te vermelden. Voeg enventueel een paar hashtags toe.

YouTube content optimaliseren
Je kunt je content niet alleen optimaliseren door het bovenstaande te doen.
Maar je kunt ook extra elementen toevoegen zoals bijvoorbeeld miniaturen.
Dit is hetgeen wat de kijker als eerste opvalt.
Zorg ervoor dat je niet meer dan 30% tekst gebruikt in het miniatuur.
Naast hashtags kun je ook normale tags plaatsen.
Om te zorgen dat YouTube je niet als spam ziet en het eenvoudig kan begrijpen raden wij een gebruik van 10 tags aan.

    Dienst:

    error: Content is protected !!