Branding toepassen in jouw bedrijf
Met branding ga jij jouw bedrijf op de kaart zetten.
Je benadrukt waarom mensen jouw bedrijf moeten kiezen en wat jouw aanbod toevoegt aan de maatschappij.
Maar ook is het belangrijk om jezelf te vergelijken met de concurrent en te benadrukken wat jij als bedrijf extra biedt.
Het grootste doel is dat mensen je logo en bedrijfsnaam nooit meer gaan vergeten.
Een combinatie van het visuele uiterlijk en extra omschrijvingen of services zorgen voor naamsbekendheid.
Veelal word er met Google ADS(intern linken) of Facebook Ads(intern linken) ingezet op kortingsacties en promoties.
Hierdoor gaan mensen jou benaderen en wanneer je dit op regelmatige basis doet zullen ze blijven terugkomen.

Het verschil tussen branding en marketing
Branding word gebruikt voor een goede naamsbekendheid.
Daarentegen word marketing weer ingezet voor het verkopen van producten of diensten.
Met branding benadruk je jouw bedrijfsaspecten.
Dit zijn bijvoorbeeld dingen zoals waarom een klant juist bij jouw moet komen.
Maar ook wat jij te bieden hebt en waarmee je jouzelf onderscheid van de concurrent.
Terwijl je bij marketing juist schreeuwt van koop dit product of als beste getest.
Waarbij het dus alleen gaat om verkopen realiseren in snelle tijd.
Maar naamsbekendheid zorgt ervoor dat iedereen je leert kennen en is op de lange termijn veel belangrijker.
Producten veranderen maar jouw principes blijven nagenoeg hetzelfde.

Marketing en branding combineren
Door marketing en branding met elkaar te combineren heb je een krachtige tool in handen.
Om snel een naamsbekendheid te maken word steeds meer gebruik gemaakt van Facebook.
Wanneer je eenmaal een vast aantal klanten hebt kun je dit gaan uitbreiden met Google Ads.
Veel mensen kiezen voor facebook omdat dit het goedkoopste is.
Google ADS is een verhaal apart wat je het beste kunt uitbesteden zodat je niet teveel geld verliest.
Visueel is Facebook de lokale krant in jouw buurt en Google een landelijke krant die iedereen kan lezen.
Het is net waar de focus van jouw bedrijf zich op richt.