Organische zoekresultaten
Wanneer je iets wilt opzoeken in een zoekmachine, bijvoorbeeld Google dan krijg je twee soorten resultaten. Je hebt de organische en de betaalde resultaten, zoals het al zegt moet je voor de betaalde resultaten betalen en die staan altijd bovenaan de zoekresultaten. Na de betaalde resultaten komen de organische resultaten en hier hoef je niet voor te betalen. Het is dus nu de kunst om ervoor te zorgen dat je met je bedrijf bovenaan de organische zoekresultaten komt te staan. Zo zorg je voor meer organisch verkeer naar je website toe.
Wat kan je met organische zoekresultaten?
De organische zoekresultaten zijn erg belangrijk voor het organische verkeer naar je website toe. Hoe hoger je in de zoekresultaten staat, hoe sneller je gevonden zult worden door potentiële klanten. Deze zoekresultaten staan altijd onder de gesponsorde (betaalde) resultaten, het is dus van belang dat je jouw website zo hoog mogelijk laat ranken. Het ranken van websites is niet zo gemakkelijk dit komt, doordat Google naar verschillende elementen kijkt binnen je website. Hierdoor krijgt jouw website een bepaalde score van Google en plaatst Google je op een desbetreffende positie binnen de zoekresultaten.
Tips voor het verbeteren van je organische zoekresultaten
Hier zijn een paar tips over hoe je de organische zoekresultaten kan verbeteren voor je website. Zoals eerder gezegd zijn er meerdere manieren/elementen die je kan gebruiken om ervoor te zorgen dat je hoger scoort in de organische zoekresultaten wil je hier alles over weten neem dan contact op met IWA-Groep en wij helpen je graag verder met onze kennis en expertise binnen het vakgebied
Het is van belang dat je met jouw website de juiste content creëert die belangrijk is voor je klanten en voor Google. Zorg er dus voor dat je zoektermen overeenkomen met de content die je hebt op je website.
Zorg ervoor dat je on-page SEO voldoet aan alle eisen. Maak gebruik van een geoptimaliseerde (SEO) titel hierin zet je de zoekterm in waarop je gevonden wilt worden. Maak ook gebruik van de meta omschrijving, hierin vermeld je de zoekterm waarop je weer gevonden wilt worden. Zorg er dus voor dat je met de zoekterm een pakkende tekst schrijf voor je potentiële klanten.
Een andere factor waar Google naar kijkt is page speed, het is van belang dat je dit op orde hebt. Page speed is de snelheid van een pagina voordat die helemaal geladen is, hoe sneller hoe beter. Als je een snelle page speed hebt waardeert Google dat waardoor zij je hoger zullen ranken in de organische zoekresultaten.
De belangrijkste factor om beter gevonden te worden in de organische zoekresultaten heeft te maken met linkbuilding. Met linkbuilding plaats je externe links op andere websites die weer verwijzen naar jouw eigen website. Het is dus belangrijk dat je dit doet, hiermee zorg je ervoor dat je een hogere DA (domain authority) krijgt en dit is een belangrijke factor voor Google. Hoe hoger je DA hoe beter je gevonden zult worden in de organische zoekresultaten.
Hoe IWA-Groep je hierbij kan helpen
Wil je als bedrijf aan de slag met organische zoekresultaten zodat je meer organisch verkeer genereert voor jouw website, maar weet je nog niet goed hoe dit in elkaar zit of hoe je dit moet aanpakken. Neem dan contact op met IWA-Groep en wij zullen jouw helpen met het verbeteren van je organische zoekresultaten en met het gewenste resultaat.
Blog geschreven door: Delano