Wat is een advertorial?
Een advertorial vat de belangrijkste informatie van jouw bedrijf op product samen. Het is de meest effectieve manier van adverteren op het internet. Of je het nu via social media toepast of via Google Ads de resultaten zijn uitmuntend. Het is namelijk niet een standaard tekst die je door iemand laat schrijven. Een ervaren marketeer of copywriter zet dan in op zoekwoorden en belangrijke eigenschappen of een vaste lage prijs. Dit word als sinds 1915 op de radio gedaan. Je vat als het ware samen waarom een klant naar jouw website moet komen. Dit kan zijn omdat je een goed product hebt maar ook dienstverleners adverteren op het internet.
Hoe maak je een goede advertorial?
Afhankelijk van het doel van de advertorial zijn er aandachtspunten waarmee je kunt scoren. Door kort en bondig jouw product of dienst te beschrijven maak je mensen nieuwsgierig. Houd je hierbij altijd aan het maximaal aantal tekens dat de adverteerder stelt. Een ideale meta omschrijving is max 165 karakters en op social media is dit weer 130 karakters. Benadruk waarom ze het bij jouw moeten kopen i.p.v. de grote aanbieders. Dingen zoals extra service of snelle levertijden scoren hierbij goed. Dit wil toch iedereen?
Advertorial vs advertentie
Het verschil tussen advertorial en advertentie is de vorm waarin je het schrijft. Bij een advertentie wil je vaak een product of dienst verkopen en draait het vaak om de laagste prijs. Bij een advertorial benadruk je het met positieve klant ervaringen of extra services. Ook lokale pagina’s scoren vandaag de dag goed hiermee in de zoekmachine. 45% van alle zoekopdrachten wereldwijd word namelijk lokaal gedaan. Start er daarom vandaag nog mee.
Advertorial toevoegen aan Google Ads?
Google is de grootste zoekmachine wereldwijd met meer dan 5 miljard zoekopdrachten per dag. Het is dus een goed platform om te beginnen met het adverteren op het internet. Nu werkt een advertorial hierin wel beter dan een advertentie. Dit komt omdat mensen zich niet langer focussen op prijs maar ook kijken naar de service, garantie en snelheid van leveren. Een goede combinatie tussen adverteren en organische resultaten is goud waard.