Wat is er belangrijk tijdens de corona pandemie?
Tijdens de corona pandemie zijn online verkopen de manier om omzet te draaien. Nu we voorzicht versoepelingen hebben is het nog steeds niet optimaal. De omzet van bedrijven tijdens corona blijkt gemiddeld voor 74% uit online verkopen te komen. Daarom geven we je wat tips om je online onderneming op de kaart te zetten.
Monitoren van prestaties tijdens corona pandemie
Samen met je SEO expert ga je een plan opstellen met doelen die je wilt behalen. Dit is meestal niet alleen het halen van nieuwe verkopen maar ook nieuwe klanten vinden. De corona pandemie leent zich prima hiervoor. De marketing experts van IWA Groep hebben een duidelijk dashboard waarin zij dit dagelijks of wekelijks monitoren. Zo kun je het maximale uit een budget behalen. Deze onzeker tijden vragen om een rigoureuze aanpak. Te lang wachten kan fataal zijn of de concurrent is je voor. Indien nodig schalen wij bepaalde campagnes dus ook op als wij merken dat hier een markt voor is. Uiteraard in overleg met jou!
Een website laten maken tijdens de corona pandemie
Tijdens de corona pandemie helpen wij graag ondernemers aan een website. Dit doen wij dan ook tegen extra scherpe tarieven omdat veel ondernemers het water aan de lippen staat. Maar ook bieden wij een website op afbetaling aan wanneer de crisis jouw hele buffer heeft opgeslokt. Wij installeren hier ook een gratis CMS systeem op zoals Joomla of WordPress.
E-commerce inzetten tijdens corona pandemie
De E-commerce sector profiteert het meeste van de corona pandemie. Het is dus belangrijk dat jij naar boven komt in de zoekmachine. Onze marketing experts kunnen hierbij helpen met adverteren of zoekmachine optimalisatie. Het is ook verstandig om social media in te zetten als extra klantenservice kanaal. Hier kun je Chatbots inzetten zodat klanten zich toch gehoord voelen. Anders loop je het risico dat ze het elders willen bestellen. Dit komt omdat wij Hollanders vlug vlug iets willen hebben.
Corona pandemie inzetten in je advertenties
Het is nu de tijd om te adverteren en de klant te bereiken tijdens de corona pandemie. Nu werken mensen vanuit huis en kunnen ze het fysiek niet in de winkel halen. We merken dat mensen door winkelen op afspraak niet gemotiveerd worden. Er is dus nog steeds een groot online publiek. Met Facebook kun je op de korte termijn een grote naamsbekendheid opbouwen. Het is ook nog eens een voordelige manier van adverteren. Je kunt namelijk filteren op locatie, geslacht en leeftijd. Dit zorgt ervoor dat alleen jouw doelgroep de advertentie ziet. Google ADS is meer wat voor de mensen die al langer actief zijn. Dit is een lange termijn marketing tool die je minimaal 6 maanden gaat gebruiken. Wat u zeker niet moet vergeten is dat u uw processen zoveel mogelijk automatiseert.
Middelgrote tot grote bedrijven
Wanneer je een gevestigde naam hebt is het tijd om door te pakken tijdens de corona pandemie. Als je zowel logistiek als fysiek klaar met om de (internationale) markt te veroveren met jouw product(en) dan is het nu de kans om toe te slaan. Met E-commerce kun je het volume snel opschalen. Doe dit via populaire kanalen zoals een Bol.com of Amazon. Hiermee kun je in je eigen of andere landen direct meer verkopen bereiken. Maar ook kunnen wij helpen met het maken van advertenties.