Blog

Website optimalisatie

Website optimalisatie

Met website optimalisatie haal je een hoger rendement uit jouw website of webshop.
Lukt het jouw maar niet om die extra klanten te bereiken?
Of wil je meer groei maken met jouw bedrijf?
Dan is website optimalisatie datgene waar jij naar opzoek bent.

 

Wat is website optimalisatie?

Met website optimalisatie ga je doelen stellen van wat er verbeterd moet worden.
Dit kan zijn voor de groei van het bedrijf.
Maar het kan net zo goed zijn voor de levensvatbaarheid van het bedrijf te behouden.
Wat je ook kunt doen is remarketing
Dit is het terug krijgen van klanten die al iets bij je besteld hebben.
Bijna elke vorm van marketing is hierop van toepassing.

Hoe kun je jouw website optimaliseren?

Een website optimaliseren is een specialistisch vak.
Door met tools zoals Google Analytics te werken krijg je inzicht in welke producten goed lopen en welke minder goed lopen.
Dan heb je inzicht in waar de kansen liggen.
Kennis staat nu eenmaal voor macht en met macht overheers je het internet!

 

De 3 kernaspecten van website optimalisatie

Bij een website optimalisatie hanteren wij 3 aspecten waar we mee aan de slag gaan.
Dit zijn o.a.

Zoekmachine optimalisatie:
Wij gaan kijken wat we kunnen verbeteren op het gebied van SEO en SEA.
SEO is van toepassing op de organische zoekresultaten.
SEA gebruik je voor adverteren in de zoekmachines.

Conversie optimalisatie
Wij gaan kijken waar er wel goed gescoord word en waar minder.
Vervolgens gaan wij de artikelen die het minder goed doen optimaliseren.

Usability optimalisatie
We kijken waar en waarom de klanten afhaken of niet overgaan tot bestellen.
Dit kan aan een te uitgebreid bestelproces liggen maar ook aan onduidelijkheid.