Blog

WordPress SEO technieken voor meer bezoekers of klanten

WordPress SEO technieken voor meer bezoekers of klanten

Inleiding
Gemiddeld gezien draait meer dan 33% van de websites op WordPress.
Dit omdat het gebruiksvriendelijk is en er regelmatig updates worden gemaakt voor de veiligheid van jouw website.
Een ander voordeel van WordPress is dat je gemakkelijk met plugins zoals Rankmath of Yoast de SEO instellingen kunt aanpassen.
Zo kom je uiteindelijk ook hoger in google.
Ook kun je ervoor kiezen om dit uit te besteden aan ons via de pagina SEO

De techniek van WordPress

WordPress is een Content Management System (CMS) wat betekend dat je op eenvoudige manier je website kunt maken en bijhouden.
Het is voor bedrijven een van de meest gekozen systemen ter wereld.
Dit omdat je dan uiteraard bespaard op de kosten omdat je maar eenmalig een website hoeft te laten ontwerpen.
Wanneer je ook kiest voor WordPress hosting bij een hostingprovider haal je hoge snelheden.

Cache plugins
Om je website nog sneller te laden en zowel je eigen ervaring als die van de klant te verbeteren zijn er veel verschillende plugins beschikbaar.
Ons advies om altijd te kiezen voor een betaalde plugin omdat je dan niet aan restricties verbonden met.
Sommige hosting providers bieden zelfs Redis cache of Cloudflare aan.
Maar de meest bekende plugins voor WordPress zijn WP Rocket en W3 Total cache.

WordPress SEO toepassen op jouw content
Wij maken dankbaar gebruik van de YOAST SEO plugin.
Hiermee kunnen wij de belangrijkste instellingen voor jouw website instellen zoals Metagegevens en Focus zoekwoord.
Hiermee zorg je ervoor dat jij jouw content checkt op vindbaarheid in de zoekmachines.
Wanneer je te vaak of te weinig een woord gebruikt in je teksten loop je de kans dat klanten jouw niet weten te vinden.

Linkstructuur in WordPress
Om het overzichtelijk voor je klanten te houden kun je in WordPress gemakkelijk permalinks in stellen.
Dit zijn de links waar de klant naar navigeert.
Zo is het altijd verstandig om deze zo kort mogelijk te houden.
Een voorbeeld van een slechte linkstructuur is www.example.com/08/03/21/bericht.
Dit is voor klanten lastig te onthouden en zo kunnen zij het woord ook niet gemakkelijk voor jouw verspreiden.
Kies daarom voor links zoals www.example.com/bericht dit is makkelijker in de mond en zo word het dus ook weer beter gedeeld met andere mensen.

    Voorkeur contact moment

    Dienst: