Het succes van lokale marketing

Wij krijgen vaak de vraag waarom lokale marketing meer verkopen oplevert.
Dit komt doordat je dichterbij de klant staat en de boodschap dus persoonlijker overkomt.
Veel mensen kopen of investeren graag in lokale producten en ondernemers.
De lokale gemeenschap is iets wat je bedrijf laakt groeien.
Dit geld online maar ook offline.
Vergelijk het met de sponsor van een voetbalshirt of de reclameborden die je daar ziet.
Dit is van oudsher al een voordelige en effectieve manier om klanten te betrekken.
En het groeit nog steeds want veel mensen hebben een mobiel op zak waarmee ze jouw bedrijf vanaf het voetbalveld op kunnen zoeken.

    Lokale marketing in jouw regio

    Met lokale marketing richt jij al je aandacht op klanten in de omgeving of regio van waar jij gevestigd bent.
    Je kunt deze marketing personaliseren met bijvoorbeeld specialiteit in de buurt of omgeving.
    Het richt zich echt op mensen in de buurt en draagt zowel online als offline bij aan meer verkopen.
    Vooral wanneer je afhankelijk bent van mensen in de buurt is dit de ultieme marketing methode.
    IWA groep heeft al veel bedrijven geholpen met een lokaal succes.

    Lokale marketing en adverteren

    Met lokale marketing kun je er ook voor kiezen om te gaan adverteren.
    Door de specifieke kenmerken van jouw onderneming uit te vergroten trek je de nieuwe klanten in de buurt naar je toe.
    Met de target op de regio speel je direct in op wensen van de klant en de omgeving.
    Door te adverteren krijg je allerlei belangrijke data.
    Zo zie je wie er klikt en hoelang hij of zij op de website site.
    Maar ook waar ze precies vandaan komen!
    Deze informatie pas je toe in je toekomstig lokale marketing plan waarbij adverteren wellicht overbodig kan worden.

    De lokale zoekresultaten

    Met lokale marketing verschijn jij bij de klanten in de buurt of omgeving.
    Van alle zoekopdrachten die gedaan worden in Nederland zijn er maar liefst 46% lokaal gericht.
    Ook toont onderzoek aan dat de conversie ratio of terwijl de verhouding tussen klik en verkoop hoog is.
    In de afgelopen 2 jaar is dit zelfs met 200% gestegen.
    Dit komt vooral doordat steeds meer mensen een mobiel apparaat hebben waarmee zij zoekopdrachten uitvoeren.
    Een mobiel of tablet maakt gebruik van locatie gegevens.
    Dit laat dus bedrijven in de omgeving zien.
    Kortom je hebt meer resultaat voor minder geld.

    Kostenbesparende lokale marketing

    Lokale marketing bespaart op de lange termijn veel kosten.
    Niet alleen de verkopen stijgen maar ook de kosten van jouw marketing budget dalen.
    Dit komt omdat je lokaal veel minder concurrenten hebt als nationaal of internationaal.
    Een nationale marketing campagne kost veel en levert veel naamsbekendheid op.
    Maar van naamsbekendheid alleen kun je de kosten niet betalen.
    Lokale marketing bezit beide factoren.
    Ben je actief op de social media ?
    Ook dit werkt lokaal heel goed!
    Wist je dat je op bijvoorbeeld Facebook of Instagram je doelgroep kunt specificeren.
    Dit is niet alleen op man en vrouw mogelijk of leeftijdscategorie maar ook op locatie.