Marketing

Wat is sportmarketing?

Wat is sportmarketing?

Sportmarketing is een onderdeel van de reguliere marketing die je voert bij Google of Facebook.
Maar daarnaast heeft het wel een hele duidelijke doelstelling.
Het is namelijk het doel om bekend te worden en op te vallen tussen de vele andere sporters.
Ook word het toegepast voor het vinden van de juiste bedrijven en sponsoren.
Daarnaast ga je later ook producten en diensten promoten.
Wanneer je bekend bent kun je hier namelijk veel geld mee verdienen om weer te investeren in jouw sport.

Google pagespeed

Doelgericht sportmarketing toepassen op socials

Op de social media kun je snel beginnen met het maken van een naam.
Dit word zowel voor het werven van sponsoren gebruikt alsmede jou eigen bekendheid.
Omdat je via dit kanaal zelf je doelgroep kunt kiezen word jouw sportmarketing campagne binnen no time een succes.
Dit resulteert niet alleen in bezoeker maar voornamelijk in een nieuwe en bestaande fanclub.

Sta jij al in de starblokken klaar en zijn jouw prestaties al top prestaties?
Dan word het tijd om te beginnen met het werven van sponsoren en creëren van een naamsbekendheid.
Omdat sportmarketing diverse aspecten benadert is het verstandig om dit door een professional te laten doen.
Wij kunnen je helpen met o.a. Google Ads en social marketing om snel een naam op de kaart te zetten.
Voor een relatief lage investering kun jij binnenkort op het internet en hopelijk in het stadion stralen!

Werkwijze
Conceptfase
We gaan in kaart brengen wat jij al voor elkaar hebt en wat je nog wil bereiken. Door sportmarketing goed in te schatten kom je er ook achter of het de moeite waard is. Wij zijn van mening dat transparantie de sleutel is naar succes. Online profiel
Om snel sponsoren te vinden of jouw populariteit te verhogen is het belang een online profiel te hebben.
Wij merken vooral de laatste jaren dat de social media hierin het meest effectieve is.
Vele sporters denken dat dit alleen voor evenementen word gebruikt maar niets is minder waar.