Veel gestelde vragen (FAQ)

Er zijn veel verschillende factoren die maken dat jouw website hoger in Google komt dan de website van jouw concurrent. Je zoekwoorden zijn natuurlijk belangrijk voor de zoekmachine optimalisatie. Maar Google kijkt naar meer aspecten waaronder de techniek, de content en het linkprofiel. Dit zijn de belangrijkste pijlers die van invloed zijn op Google posities. Er zijn veel factoren die het algoritme van de Google zoekmachine gebruikt om het resultaat te bepalen en deze zijn ook nog eens dynamisch. 

Hoe kan jij nu inspelen op het algoritme van de Google zoekmachine, om zo hoger in Google te komen? Eén van de dingen die direct kan worden gedaan, is het opbouwen van een kwalitatief, relevant en uitgebalanceerd linkprofiel. Hiermee werk je aan je autoriteit.

Google en andere zoekmachines hechten hier veel waarde aan. Ons zoekmachine marketing bureau heeft het beste linkbuilding netwerk in de Benelux en heeft sinds begin 2020 ook de eerste stappen gezet in Duitsland. 100% zeker dat wij in ons omvangrijke netwerk van meer dan 2000 websites, blogs en influencers media hebben zitten die relevant zijn voor jouw bedrijf.

Je hebt mogelijk bovenstaand gelezen dat SEO voor een groot deel bestaat uit het schrijven van kwalitatieve teksten en het plaatsen van relevante backlinks. Waarbij dit vroeger iets was wat je zelf kon doen is het tegenwoordig een vak van specialisten.

Zoekmachine optimalisatie uitbesteden is niet alleen het werk uit handen geven en ontzorgd worden, maar ook toegang krijgen tot enorme netwerken voor kwalitatieve linkbuilding. Een netwerk dat anders gesloten blijft.

Daarbij zijn wij ervan overtuigd dat je zonder toegang tot een dergelijk netwerk niet bovenaan in de Google zoekmachine komt.

De kosten voor zoekmachine optimalisatie zijn sterk afhankelijk van veel verschillende factoren. Belangrijk is je huidige positie, de gebruikerservaring, content en de autoriteit van je website. Daarnaast speelt mee op welke zoekwoorden jij wilt scoren.

Je kunt je voorstellen dat een SEO campagne op een woord als “fiets” hogere kosten met zich meebrengt dan op “fietsbel”. Er zullen namelijk meer bedrijven fietsen aanbieden dan alleen de fietsbel. De concurrentie om hoog in Google te komen is daarmee sterker. Het spreekt dan ook voor zich dat de concurrentiestrijd op dit soort meer algemene zoektermen  een stuk groter is. 

Ben je benieuwd naar welke zoektermen voor jouw site relevant zijn en naar wat de concurrentie is op deze zoektermen? En wil je op de meest transparante manier zien wat de kosten voor jouw SEO campagne zullen zijn? Vraag gratis onze SEO analyse aan. Je hebt direct antwoord op veel SEO vragen en een duidelijk kostenoverzicht voor de campagne. De SEO analyse is 100% gratis en vrijblijvend. 

SEO staat voor Search Engine Optimazition wat in het Nederlands staat voor zoekmachine optimalisatie.
Wanneer je dit op een goede manier inzet kun je hoger in zoekmachines komen zoals Bing en Google.
Er zijn wel meer dan 1000 factoren die invloed hebben op SEO en het is daarom voor iedere onderneming passen en meten wat het beste bij jouw onderneming past.
Het varieert van het invullen van de juiste metagegevens tot het analyseren van pagina’s waar geen verkopen uitkomen.
Dit pakken we dan weer aan door contentmarketing

Een juist gebruik van SEO brengt jouw onderneming next level.
Bijna elke Nederlander gebruikt een zoekmachine om informatie of producten op te zoeken. Uit onderzoek blijkt zelfs dat 95% in een zoekmachine wordt opgezocht.
Daarom is het belangrijk dat jij daar te vinden bent met jouw onderneming.
Door het te verbeteren en verschillende aspecten van je website of webshop aan te passen op de klant zijn wensen stijg je pagina’s omhoog.
Dit resulteert op de langere termijn in een vast klantenbestand en meer verkopen.


Wat levert Search Engine Optimization op?
Wanneer wij jouw website of webshop gaan optimaliseren merk je stapsgewijs verbeteringen.
Wij blijven het ook monitoren want meer bezoekers resulteert niet altijd in meer verkopen.
Daarom is het zeker zo belangrijk dat dagelijks of wekelijks in de gaten wordt gehouden of de producten verkopen en zo niet waarom.

Dit kunnen wij aan verschillende data zien zoals:
Waar komt de bezoeker vandaan?
Hoelang zitten bezoekers gemiddeld op deze pagina en wat is het verschil met andere producten?
Zitten concurrenten lager met de prijs dan kun je dit bijvoorbeeld verbeteren met extra service te bieden of benadrukken.
Vervolgens word het opnieuw gemotiveerd en zijn er nog veel meer stappen die wij doorlopen.
Maar om jouw een indruk te geven hebben we enkele punten benoemt.
Wil je meer weten neem dan gratis en vrijblijvend contact(contactpagina) met ons op.

Wat is SEA en waar wordt het voor gebruikt?
SEA staat voor Search Engine Advertising wat in het Nederlands neerkomt op adverteren in de zoekmachines.
Het bekendste is natuurlijk Google ADS (link nog instellen)
Dit is al tientallen jaren de meest gebruikte vorm van adverteren.
Maar je hebt natuurlijk ook Bing adverteren en nog veel meer vormen van zoekmachine adverteren.
Het effect van Bing wordt steeds groter en is onmisbaar voor grote bedrijven of ondernemingen.
Onze experts kunnen jou hier gratis en vrijblijvend in adviseren.


Effect SEA
Het effect van SEA is dat jouw bedrijf sowieso meer naamsbekendheid krijgt omdat je altijd bovenaan de pagina staat wanneer er op een zoekwoord word gezocht.
Maar het ultieme doel is om meer te gaan verkopen en dat bereik je door gericht adverteren.
Met gericht adverteren bedoelen wij dat we wekelijks de campagnes monitoren en zo hebben we inzicht welke campagnes het goed doen en welke niet scoren.
Daarnaast kun je met Google Analytics ook zien hoelang een bezoeker op de pagina zit of waar ze afhaken bijvoorbeeld voor het bestellen of na het bestellen.

Verband SEA en SEO
Een goede SEO is belangrijk om gevonden te worden in de zoekmachine.
Daarnaast kun je tot de SEO op orde is met SEA aan de gang gaan.
Dit zorgt alvast voor een aantal klanten en naamsbekendheid.
Om de naamsbekendheid te behouden ga je natuurlijk gewoon door wanneer de SEO op orde is.
De combinatie van deze 2 onderdelen is niet alleen een succes voor ons maar ook voor jouw onderneming. Wij zijn dagelijks bezig met de nieuwste trends om jouw net dat beetje meer te kunnen bieden.

Wat is conversie optimalisatie
Kort en simpel gezegd gaan we aan de slag met jouw website of webshop en zetten we alles op alles om meer verkopen voor jouw bedrijf te gaan behalen.
Dit kan zijn met SEO technieken als deze nog niet aanwezig zijn.
Maar het kan ook met SEA om naamsbekendheid te creëren.
Marketing word voor iedere branche, ondernemer of bedrijf op maat samen gesteld en de combinatie van verschillende onderdelen zorgt voor de succes formule.

Waarom is het belangrijk?
Het is belangrijk om te zorgen dat jouw artikelen up to date blijven en daarvoor vergelijken wij ze bijvoorbeeld ook met de concurrent. Maar het kan ook zijn dat wij juist een andere titel voor jouw product instellen zodat je beter gevonden wordt door een ander publiek. Je kunt dan bijvoorbeeld met hetzelfde budget meer verkopen behalen. Een van de kanalen die hiervoor wordt gebruikt is Google ADS. Maar hier wijzigen eigenlijk vrijwel dagelijks de tarieven per woord. Het is dus regelmatig schakelen en wanneer je een aanbieding ziet daarop inzetten.
Het is dus belangrijk om alles in de gaten te blijven houden en de conversie cijfers d.m.v. veranderingen te optimaliseren.

Content marketing
Met content marketing worden verschillende marketingvormen gecombineerd.
Alles om de content (in het Nederlands inhoud) te optimaliseren en conversies te creëren.
Het is een multidisciplinair proces om jouw doelgroep te bereiken.
Omdat trends alleen maar tijdelijk zijn moet de inhoud van jouw website ook met de tijd mee.
Wanneer je dit niet onderhoud zie jij bijvoorbeeld een artikel wat je al jaren verkoopt in omzet dalen. Dit is niet de bedoeling maar het komt omdat de concurrent dan bijvoorbeeld een andere woordkeuze of andere aspecten benadrukt. Zo scoor je vandaag de dag juist goed op klimaatneutraal, biologisch of ecologisch. Dit zijn product eigenschappen die veel producten bezitten zonder dat jij daarvan op de hoogte bent of het vergeten bent op de site te zetten. Daarom is er content zodat je nooit meer achter raakt op je concurrenten.